Reumatikerföreningen.
Jag har anmält mig till ett möte för att se vad som händer. Är det någon aktiv medlem med här? Vad gör ni i så fall?
Kände mig lite fånig när jag anmälde mig, har ju en annan sjukdom också som tvingar mig att använda syrgas. Alltså får det inte finnas någon mysfaktor som tända ljus där vi ska träffas. Ställa krav det första jag gör, inte så kul.
Raija
Har precis skickat in att jag vill blir medlem, allt detta är fortfarande väldigt nytt för mig ;) Men klart du ska ställa krav, vi har dessutom en sjukdom där man mer eller mindre måste ställa krav på saker omkring en, att sedan du har med en annan sjukdom med är ju inget du kan göra något åt. Tror inte det finns någon som kommer ta illa upp :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Hoppas du hittar en avdelning av föreningen. En där du kan känna dig hemma och kan få svar på dina frågor.
Det hoppas jag för mig också. Trots att jag redan är pensionär så har jag bara haft problem i de 2 år som jag varit pensionär. Konstaterad RA i 5 år men de första åren fick jag så bra medicin så jag kände mig helt frisk från RA. Sen fick jag nästa sjukdom och fick då inte ta medicinen mer. Så nu kämpar jag med båda mina sjukdomar. Trist.
Raija