RA och Herpes
Eftersom 30 % av befolkningen har könsherpes och 80 % herpes så kan jag väl tala om detta? Den som är utan immunförsvar åker ju dit hur lätt som helst. Utbrottet blev våldsamt och jag fick förstås fel diagnos från början, men överlevde tack vare antibiotikan mot den Klamydia jag inte hade fått.
Sedan hängde mitt liv på en skör tråd. Får inte medicinera mot RA om infektionen är aktiv. Så jag fick Valtrex som livboj. Det funkade så där … Kunde ofta ta cellgiftet med 7-10 dagars mellanrum, men TNF-sprutor max 2 i månaden. Jag blev sjukare.
Men - så byttes Valtrex ut mot Generican Orion. Varning för Orion-kopior! Plötsligt var herpes aktiv varje dag och knölarna växte på mina händer. Fattade ingenting. Inte förrän efter ca 8 månader. Då hade jag även fått en annan verkningslös ORION-kopia på annat preparat.
Jag skaffade mig Originalet Valtrex (140 kr) och situationen förändrades helt. Nu kan jag överleva. Men jag ville bara varna andra för Orion.
Tro inte att kopiorna är identiska med originalen, vad de än säger!
Hej! Jag äter L-Lysin alltid när jag får känningar av Herpes. Har haft både underlivsherpes ( 1 gång ) och munherpes. Det hjälper faktiskt mig iallafall. Det finns att köpa på hälsokost affären och är inte dyrt. Hoppas du får hjälp.☀️