Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettallmänt
Läst 4639 ggr
vivvibolsson
0

Konstig "smärta" i knä/benet...

Hej!

I måndags var jag hos min reumatikerläkare (går under utredning) och då klämde, tryckte han på mina leder.

Jag har börjat få ont i ryggslutet och han tryckte då rejält på mina höftleder. Efter detta har jag fått en konstig känsla i mitt höger ben.

Det känns som en nerv ligger i kläm, och så strålar "smärtan" uppåt mot låret och höften. Det onda håller i sig natt som dag nu.

Någon som känner igen känslan? Någon som har tips på om det kan ha samband med reumatiskt?

Har idag tagit prover för S-ACE, HLA-B27 och Calciumjon och ska även på någon slags röntgen.

Har gått under utredning under 1 år snart och allt började med en långfingerled, spred sig till armbågsleder och nu sedan i juni ryggen. Sänkan ligger runt 30-40 och har så gjort i 1 år.

Som sagt något som känner igen sig…?!

Ha en go kväll alla här på forumet =)

vivvibolsson
0

Ingen som känner igen känslan? 😕

Har denna molande känsla när jag sitter och ligger men är nästan fri när jag går och rör på mej…

fenix92
0

Hej,

går du till sjukgymnast? En sådan skulle nog kunna hjälpa dig med benet om det är så att något kom i kläm vid undersökningen. Hoppas att du får hjälp

vivvibolsson
0

Nej ingen sjukgymnastik. Gick på akupunktur för mina "tennisarmbågar" men det gav inget resultat. Efter jag slutade med det har problemen med rygg och nu mitt ena ben uppkommit… Kanske ska söka mig dit!

vivvibolsson
0

Tilläggas ska väl att jag inte vet om det är något som kommit i kläm… Utan det är mer känslan. Det liksom strålar mellan knät och höften…

Dawny
0

Hej!

Alla kroppens leder hör ihop. Denna helhet missar ofta vården. De som är experter på att kolla upp helheten kallas Osteopater.

De rädda mig en gång. Ingen kunde säga vad smärtan i ländryggen berodde på. De förklarade för mig (efter undersökningen) att då jag p g a RA hade haltat i 25 år så hade ryggen blivit sned, och därav den smärtan där.

Jag skaffade mig då ortopediska skor och moped. Ransonerade gåendet.

Så - tänk på sambandet mellan rygg-höft-lår-knä-fot: det finns!

Kram