Biverkningar Humira
Så har man tagit andra humira sprutan. Efter första sprutan fick jag ont i halsen och ronen. Varade en dag. Sen hade jag migrän från och till en vecka. Sista veckan inget. Tog andra sprutan förra veckan. Fick ont i halsen och ont i öronen igen en dag ca. Nu, några dagar efter så har jag svullnat upp i munnen. På ena sidan i tandköttet. Det kliar i munnen och är extremt obehagligt. Halva tungan är domnad och kliar och jag kan knappt känna av mina tänder på den sidan. Det sticker i kinden och känns som värsta tandproblemet.
Några ideer? Pratat med Reuma och ska avvakta tills nästa v men idag är det ännu värre.
Medarbetare på djurskydd.ifokus
För mig låter det som allergisk reaktion,och ska då inte nonchaleras.
Blev ett besök akut. Bör inte ta fler sprutor men funderar på att prova en gång till. Vill inte ge upp nu. De flesta biverkningar brukar ju lägga sig, eller? Ska ta ett snack med Reuma idag. Vill gärna prova sprutan igen. Blir tokig av detta! Ideer?
Har inga bra erfarenheter av att testa samma medicin som utlöst allergisk reaktion.Det kan sluta med allergi chock och du svimmar..Men det är din kropp och ditt beslut.
#3 Läkaren hade funderat och sa att jag skulle ta den då jag ringde. Så jag blev aningen förvånad =)
Hoppas det går bättre nästa gång. Vissa biverkningar är övergående ju fler man tar. Men när du tar den, var uppmärksam på hur du mår.
#5 Det menade doktorn också. Hoppades på att det skulle vara övergående. eftersom jag inte fick den allergiska reaktionen direkt utan efter en vecka. Hade man reagerat på en gång vore det annorlunda. Ska ta den igen ikväll. Får se hur det går.
Hoppas allt går bra. Jag reagerade efter en vecka också, men inte på Humiran utan då trodde dom det var Remicade och jag fick sluta. Men, min nya läkare menar att en allergisk reaktion som kommer så sent är oftast mot något annat. Och nu klarar jag remicade utan problem.
Det jag kan säga, med allt tvivel, fick jag en dubbelsidig lunginflammation, 2012 vid påsk, annars nästan inget.
Men, i kombination med Metoject, började jag förlora vikt.