Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettmediciner-och-behandling
Läst 3529 ggr
vivvibolsson
1

Naprosyn - biverkningar..."sår" i munnen...

Har ätit Naprosyn några veckor, men fick förra veckan ont i munnen, kändes som sår i gommen och i tandköttet. 

Någon mer som fått dessa biverkningar?

Fick ett avsnäsande svar av en sjuksyster på den klinik jag går på: 

"- Det är väl bara att sluta äta dom då så får du se om det är dom som gör det…"

Men slutar jag äta dom kommer ju värken tillbaka.

"-Jaha svarar hon då"

Ätit Relifex också men min mage tar stryk av dom.

Går under utredning för ev. reumatism. Har RA och Bechterews i släkten, dock inte på nära håll, syssling och farfars bror hade det.

AnnaFagerell
0

Har gått på naprosyn i många, många år, fram tills för snart ett år sedan då jag fick magsår. Dock aldrig hört att man kan få sår i munnen, kan det inte vara förkylning?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

vivvibolsson
0

Nej någon förkylning är det inte! Jag har nu slutat med Naprosyn sen ett par dagar och det är nästan helt borta i munnen nu! Frågan är om jag ska börja igen eller vänta till måndag då jag ska på återbesök till doktorn?! För ringa reumatologkliniken jag går på vågar jag inte göra, för där verkar "systrarna" tycka jag är besvärlig…

AnnaFagerell
0

#2 Ring dit! Dom tycker inte du är besvärlig! Det finns massor av andra tabletter du kan prova. En del biverkningar går över efter några veckor men om detta gör det vet jag ej. Du kan ju ta 4 g panodil allanr under helgen och naprosynen sitter ju i ett tag i kroppen så klarar du dig kanske till måndag

Medarbetare på djurskydd.ifokus

lightseeker
0

hur gick det med naprosynen och blåsorna i munnen?

vivvibolsson
0

Har nu bytt naprosyn mot Brufen Retard 800 för enligt läkaren var just inflammation i munnen en vanlig biverkan av just Naprosyn. Synd för just Naprosyn var den tablett som hjälpte mej. 

Har nu börjat med Brufen Retard, 2 på kvällen, men känner ingen nytta alls av den. Började ta den i onsdags.

Är nu trött på alla läkamedel med tråkiga följder så har beställt Nyponpulver istället. Ska ge det ett försök så får vi se…