Ont i kroppen utan diagnos
Hej!
Jag har sedan ett år tillbaka lidit av smärta i kroppen. Det är en smärta som flyttar runt utan symmetri. Det hugger och ilar, och påminner om en elektrisk stöt (fast mildare). Jag har tagit massor av prover och läkarna säger att det inte är något fel på mig. Trots det då har jag jätteont, känner att jag håller på att bli galen. Jag funderade på om det kanske är relaterat till något jag äter och har därför tagit bort mejeriprodukterna nu, eventuellt känner jag en liten skillnad på några dagar men är inte säker. Är det någon som haft liknande smärta? Snälla svara i så fall, och om det finns något annat tips som kan vara bra för att få bukt med det.
Tack på förhand.
hur länge sitter smärtorna i på samma ställe.
Det varierar, ibland några sekunder och ibland något längre. Sen när det går över på ett ställe så kommer det nästan alltid direkt på ett annat.
jag vet inte alls. på mig sitter smärtorna i väldigt länge veckor eller månader. Men det kan säker vara reumatism.
Finns ju hundratals olika typer av reumatism, så sök dig till reuma på ditt sjukhus och få en utredning gjord :) Alla mina prover har varit negativa, likt förbannat är jag sjuk. Men det har tagit mig 4,5 år av plågsamma skov innan jag fick mina MR-bilder, som är glasklara. Men måste tjata, truga och överdriva om något ska hända, om man inte har tur med läkaren. Jag hade tur i april i år, och träffade en ortopedien som snabbade på allt och skickade mig till min reuma-läkare som kliat sönder huvudet för att reda ut mina problem, vilket an också har lyckats med nu. Kämpa på! Kramar Elin
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Är inte nervproblem då? Nu menar jag inte psyket utan att kanske är något med nervbanorna?
Jag har varit inne på det men vet inte vilken typ av sjukdom det skulle kunna vara. Ska till smärtläkare nästa vecka efter 3 månaders väntan…