Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettallmänt
Läst 6012 ggr
Ulni
0

Reumatism efter förlossning

Jag är 36 år gammal och fick mitt första barn för 5 månader sedan. Sedan en dryg vecka tillbaks har jag fått problem med min leder bl.a. stela/värkande/svullna fingrar och stark brännande smärta i nacken. Ska nu utredas hos reumatolog för misstänkt RA eller psoriasis artrit. Jag har själv psoriasis sedan barndomen och min farmor hade RA. Känner nu en stark oro och har svårt att fokusera på någonting annat vilket är särskilt kämpigt när jag har en liten kille som behöver min närvaro och omsorg. Dessutom ammar jag fortfarande men har börjat övergå alltmer till mjölkersättning. 

Jag undrar om någon här på forumet har varit i en liknande situation? Särskilt som också drabbats efter en förlossning. Skulle vara väldigt värdefullt att få utbyta tankar och funderingar.

Lolololl
0

Hej!

Fick Sjögrens syndrom strax efter mitt första barns födelse.

Med vänlig hälsning  Lotta

Bjallstal
0

Fick min reumatism efter att jag gjort abort som 16 åring. Dem kan inte spika att det beror på det, men dem sade att graviditet kan sätta igång sjukdomen. Blev diagnosticerad med RA nu i somras efter 4,5 år helvete. Det är sjukt jobbigt att inte veta eller få några konkreta svar, men när diagnosen är där så känns det lättare även om det mentalt sätt a R svårt att få grepp om det faktum att man är kroniskt sjuk, jag menar jag är 21, och jag orkar nye lika mycket som mina vänner om inte jag är mitt emellan två skov. Hoppas det löser sig för dig! Kramar Elin

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…