Reumatism iFokus

Reumatism

Etikettmediciner-och-behandling
Läst 9160 ggr
AnnaFagerell
2013-05-12 06:37
5

Bechterews

Ni som har bechterews, vilka mediciner får ni och vad hjälper er bäst?

Medarbetare på djurskydd.ifokus

IdaStranne
2013-05-13 09:41
0

Vill gärna också veta detta då varken jag eller pappa får medicin för denna sjukdom som både han och jag har

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

AnnaFagerell
2013-05-13 14:51
0

#1 Men är din sjukdom verkligen kostaterad eftersom du är så ung?

IdaStranne
2013-05-14 11:10
0

Ja det är den

MVH en djur o kramgalen Ida Galen
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv

Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua

LinaMO
2013-05-14 16:08
0

Jag tar Orudis Retard, 200 mg depotkapslar. 

Jag är 22 år och har haft problem med SI-lederna sedan jag var 18 år. Jag fick diagnosen bechterews för cirka två månader sen och har ätit Orudis sedan dess. 

Jag tycker den har fungerat bra hittills, är absolut inte lika morgonstel som tidigare. 

Hur ser sjukdomen ut för dig AnnaFagerell och vad får du äta?

AnnaFagerell
2013-05-14 19:07
2

#4 Just nu är jag inne i ett helvetes skov och jag har provat flera olika preparat som inte fungerar därför är jag lite desperat nu. Ska till rema igen imorgon. Från början gick jag på Naprosyn och det fungerade i flera år tills jag fick magsår tots Omeprazol. Så har jag provat Orudis Retard vilket jag fick ont i magen av och efter det fick jag relefix vilken inte hjälpte mig alls mot smärtan men inget ont i magen av den… suck. Sen testade jag Celebra och den blev jag jättedålig av. Fick alla biverkningar utom hjärtinfarkt… tack för det iaf… Ni äter jag Arcoxia men det fungerar inte så bra den heller och jag kan inte sova, den håller mig vaken. Alla dessa provförpackningar av tabletter… inte så billigt! Å inte kan man sälja skiten heller =(

Just nu kan jag inte sitta, inte ligga och knappt stå. Vad återstår? Måste röra mig hela tiden. Jobbar full tid, grinig som fan mot alla i min omgivning. Varje morgon måste jag vrida och vända mig och sträcka ryggen, fingrar och handleder. Just nu väldigt ont över revbenen och mellan skuldorna samt höftbenen. På alla jäkla ställen samtidigt, annars brukar det variera men just nu är det helheten. =(

limahisy
2013-05-21 13:57
0

Jag har Beschterewsdiagnos sedan 2011. Hade min första Irit 2002. Kom aldrig ur skovet jag gick in i 2009. Dock sökte jag inte läkare då eftersom jag sällan blir tagen på allvar. Men mina prover blev åthelvete och smärtan blev allt värre. Men i april 2011 så var jag på reuma och efter magnetröntgen osv fick jag min diagnos i maj 2011. Är HLA B27 positiv och hade en massa förändringar på magnetröntgen. Nu har jag metoject och remicade då jag inte tål några som helst antiinflammatoriska.

Bechterew
2013-06-17 15:46
0

Hej, jag har konstaterad Bechterews sedan 1993. Är nu 54 år.
Har ätit alla möjliga mediciner under en mängd år sedan dess; Relifex, Naprozyn, Orudis Retard å gud vet vad. Ingen kunde göra mig någorlunda ostel eller smärtfri. Faktiskt var det kombination av Ibuprofen och Alvedon som gjorde bäst nytta.
MEN, för 4,5 år sedan läste jag en artikel om ett nyponpreparat som skulle vara bra mot ledvärk å dylikt.
Är inte alls lättpåverkad av reklam men tänkte va f-n. Måste prova något annat. Så då köpte jag två burkar med kapslar Litomove. Och efter bara några veckor kunde jag gå upp ur sängen utan stöd eller smärta!
Har sedan dess ätit dessa kapslar (2x2) varje morgon å kväll.
Visst jag är inte alltid helt smärt- eller stelfri, men vilken skillnad det gjort. Tar iofs en Ibu någon gång ibland men har numer inga recept på smärtstillande.
Vill ej göra reklam och det finns säkert absolut liknande preparat med andra namn, men jag använder detta med mycket god effekt !!

AnnaFagerell
2013-06-17 21:55
0

#7 Tack, jag ska prova detta… precis avslutat Salazopyrin medicinering eftersom jag fick leverpåverkan och är nu stel som ett kylskåp igen