Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 872 ggr
flocken
2018-12-26 06:10

Hjälpmedel .

Igår kom den dagen jag fasat för. Igår beställde jag mig hjälpmedel till köket. Har alltid vetat att denna dagen skulle komma. Jag är bara 35. Men nu kan jag knappt lyfta upp stekpannan längre. Så hittade ett portabelt handtag som kan användas både till stekpanna o kastrull så jag kan lyfta med båda händerna. Tog även en hjälp öppnare till burkar o flaskor. Kan inte öppna sånt längre. Jag blir gråtfärdig av tanken. Blir orolig för framtiden. Använder ni hjälpmedel i vardagen o hur var det för er när ni tog detta steg?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
ApanAnn
2019-01-01 17:47
#1

Jag har haft olika hjälpmedel sedan jag var 14 kanske. Vad jag har behövt har varierat över tid, men en del attiraljer har jag hela tiden behållt. Det känns bra att använda hjälpmedel, för det betyder att det är enklare att göra vissa saker. Sen är det såklart skönt att jag inte behöver alla hjälpmedel längre också… Det känns bra att kunna ta på sockar utan strumppådragare t.ex.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: