Annons:
Etikettmediciner-och-behandling
Läst 1397 ggr
Bjallstal
2018-07-26 20:52

Plötsliga biverkningar

Hej! Jag tar Cimzia en gång i veckan just nu(sedan fyra veckor tillbaka) och har sedan första sprutan fått oerhörda problem med min mage och mina tarmar. Gick på Cimzia vart 14:de dag för ca fem år sedan och hade då inga som helst biverkningar, men effekten höll inte veckorna emellan. Har där emellan testat flertalet andra biologiska läkemedel. Kan man få sådana här extrema bekymmer(har aldrig klabb med min mage annars, var säkert 15 år sedan sist) av något man inte reagerat på innan?

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Bjallstal
2018-12-22 12:57
#1

Svarar i min egen gamla tråd. Var inga konstiga biverkningar, slutade med cimzia strax efter det inlägget i juli. Fick sedan redan på att jag var gravid(v 28 dessutom) i november. Inte haft några klassiska gravidsymptom alls. Ingen illamående, ingen viktökning eller så. Har dessutom haft regelbundna mellanblödningar som varit som min vanliga mens. För nu efter v 32 som jag fått mage så att det syns. Kände inte heller några fosterrörelser förrän helgen innan jag ringde barnmorska för kontroll av en ev graviditet. Galet tacksam att det var Cimzia jag gick på, och trots röntgens i somras så ser allt fullt normalt ut med bebis. Har varit gravid två gånger tidigare i mitt liv och gjort abort innan vecka 6, och då har det varit så tydliga symptom.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: