Annons:
Etikettallmänt
Läst 1062 ggr
Linjen
5/9/18, 10:58 AM

Ignorera värken?

Jag har mest värk i händerna. Det går lite upp och ner och nu har jag en period då det inte riktigt går över. Jag fungerar som vanligt men det är jobbigt att ha en molnande värk i händer och armarna i princip hela tiden. Läkarna hittar inget fel på mig, men sa att smärtan inte är farlig. Och det vet jag väl iof, men det jag undrar nu är att jag jobbar mycket i trädgården och jag är trött på att anpassa mitt arbete efter kroppen, så jag struntar i värken och gör det jag tänkt ändå. Men är det dumt att belasta de ömmande kroppsdelarna när man har ont, eller har det egentligen ingen betydelse? Det är ju bra att röra på sig, men att belasta lederna? Jag släpar mycket vattenhinkar och jordsäckar mm vilket är ganska tungt emellanåt.  

Hur gör ni andra? Vilar ni kroppen eller kör ni på som vanligt? Märker ni någon skillnad i hur ni gör? Har man väldigt ont är det ju svårt såklart, men jag tänker på om man har lite ont som inte påverkar de vardagliga sysslorna allt för mycket.

Annons:
[Wijnja]
5/9/18, 1:32 PM
#1

Har också ont i händerna jag får äta pentasa för min ulcurös pokiti

nypisnina
5/12/18, 12:13 PM
#2

Jag kör på ändå men gör sånt som lindrar mellan varven. Om det man gör ger en mycket, jag gissar att du tycker att det är väldigt roligt att hålla på i trädgården, så kan det kan vara värt det om det inte blir allt för tufft. Värme hjälper värkande leder och det gör ju även träning. Man kan hjälpa sig mycket genom att äta antiinflammatorisk ren mat lagad från grunden så att man får mindre värk.

Upp till toppen
Annons: