Annons:
Etikettallmänt
Läst 1393 ggr
Eda
2018-02-28 19:07

Varma bad i trångt utrymme

Varma bad hjälper en del reumatiker. Har man inte tillgång och plats för ett vanligt badkar kan ett sittbadkar vara ett alternativ om man har möjlighet att kliva i och ur det. Den här på bilden hittade jag på nätet, den såldes av: http://www.husochhemma.se/
Måttet är c:a 86 x 52 cm och den väger bara 5 kg. Karet kostar c:a 1.500:-, ingen installation behövs och frakten var gratis. Rekommenderad maxlängd c:a 185 cm och vikt c:a 95 kg. Går man in på länken ovan står mer att läsa. 

I förrgår provbadade jag, efter att först lyft in karet i duschutrymmet, stoppat ner avloppsslangen i golvbrunnen och fyllt karet med vatten från duschen. Firman skickade med en rekommendation att om man är äldre eller ovig bör det finnas en hjälpande hand att tillgå om man inte skulle komma ur karet. Men trots att jag är både äldre och inte särskilt vig gick det hur bra som helst att kliva såväl i som ur.
När karet var tömt blev det kvar några liter kvar på botten, men det gick lätt att hälla ur. Jag är faktiskt riktigt nöjd med mitt badkar! 

Här följer en artikel från sydsvenskan om: **Många reumatiker upplever att ledvärken lindras av värme.
**https://www.sydsvenskan.se/2016-07-06/xxxx

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Pyttelite
2018-02-28 19:22
#1

Ser så skönt ut speciellt nu när det är bitande kallt ute.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Eda
2018-02-28 19:27
#2

Det var jätteskönt!
Jag har under en längre tid letat efter ett kar som tar liten plats,  dessutom var det  ett stort plus att det inte krävdes någon installation och att karet levererades ända upp till lägenheten.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Honestyisdead
2018-02-28 19:48
#3

Finns olika storlekar och många fina färger

DesK
2018-02-28 19:53
#4

Jättesmart och bra att de nu finns på den svenska marknaden 🙂 Jag hade garanterat köpt ett sånt om jag inte hade haft plats för badkar.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tjeja
2018-02-28 20:39
#5

Åh jag har också en sådan badbalja! Det är helt underbart att kunna sjunka ner till axlarna i varmvattnet! Gillar den bättre än något av alla de grunda badkar jag har haft. I standardbadkar når ju vattnet sällan ens upp över naveln.

Underbart med Vill Bada baljorna! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Eda
2018-04-25 10:28
#6

Jag har nu gjort ett blogginlägg som dels handlar om badkar för små utrymmen och dels om badkar som är lätta att komma i och ur.

Länkar till butiker och filmer som visar hur badkaren fungerar, se: 
Se: https://handikapptips.wordpress.com/2018/04/22/bad-i-badkar-vid-funktionsnedsattning/**

- **Bloggen har inte någon försäljning eller ersättning från butiker – Från butikerna har jag tillstånd att lägga ut deras bilder -

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Parlplattan
2018-05-19 03:02
#7

Det där va det smartaste!! Saknat badkar som bara den !! Tack ska du ha!

Upp till toppen
Annons: