Annons:
Etikettallmänt
Läst 1966 ggr
Linjen
12/4/17, 8:11 PM

Restles leggs + reumatism?

Hej. Jag har fått något problem med mina fötter som är sjukt svårt att beskriva. Jag antar att det liknar symptomen på restless leggs. Men för mig sitter problemet enbart på fötterna. Främst på hälarna men också på utsidorna av fötterna. Det kliar inte, svider inte och bränner inte, men känns helt sjukt konstigt. Jag har inte heller direkt känslan av att jag måste röra på mig och inte heller enbart på natten, men det blir ju helt klart mer märkbart på nätterna. Det mesta av problemen uppstår när fötterna blir varma. Kyler jag ner dom blir det bättre. Jag är ganska torr, men jag smörjer in fötterna varje kväll så det borde inte bero på det? Om jag tar på fötterna på samma sätt som när man smörjer dem går det över,  men sedan kommer det tillbaka igen inom någon minut.

Anledningen till att jag frågar på detta forum är för att jag undrar om någon känner igen symptomen? Jag har nämligen ledproblem (men läkarna hittar inget fel). Ledproblemen har jag börjat känna av igen nu när det är kallt, men det är inte alls särskilt mycket jämfört med förra vintern. Och det är mest fingrarna jag har problem med. Kan detta hänga ihop? Eller är det två helt olika saker? Svårt att svara på såklart,  men jag läste någonstans att personer med fibromyalgi kan få liknande problem och undrar om det är samma med reumatism? Jag tror dock inte att jag har fibromyalgi. Så, någon med ledvärk som känner igen sig? Jag har inte särskilt mycket förhårdnader på fötterna om det har någon betydelse.

Annons:
birgitha
12/6/17, 12:22 PM
#1

Känner mycket väl igen mig i dina symptom. Har lidit av RLS i många år och fick till slut hjälp av Sifrol för att stoppa rastlösheten. Vet inte om det kan ha något samband med RA. Har själv SLE som grundsjukdom. Hoppas du snart mår bättre!

Linjen
12/18/17, 2:18 PM
#2

Det har varit lite bättre nu sedan jag skrev tråden. Att hålla fötterna kalla på natten hjälper en del som tur är.

Lamina
1/2/18, 1:48 PM
#3

Jag har haft RLS till och från i många år. Minns Inte, men tror det dök upp i samband med att jag vart sjuk.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

hippoteket
1/23/18, 7:23 PM
#4

Jag har haft tendenser till RLS, det försvann när jag tog magnesiumtillskott.

Upp till toppen
Annons: