Annons:
Etikettbarnreumatism
Läst 1871 ggr
Johanna B
10/19/17, 9:57 PM

Humira

Humira på barn? Ja eller nej? Någon som råkat ut för en eller flera biverkningar? Cancer??!!!!! Hjälp?! Hur ska man göra? Jag och maken tar beslutet åt dottern. Väldigt orolig just nu efter att ha läst alla biverkningar…

Annons:
nypisnina
10/21/17, 12:15 AM
#1

Enligt min uppfattning så ska man inte bry sig om biverkningarna för mycket, på min medicin benepali står det huuuur mycket som helst och det är skrämmande att läsa om all cancer, men man lever idag och det är viktigt att få sina reumatiska sjukdomar under kontroll. Ha tillit till läkaren om han vill skriva ut medicin till ditt barn. Jag fick reumatism när jag var 2 år gammal och har medicinerats mer eller mindre i hela mitt liv (är 33 år gammal) och de enda biverkningarna jag har fått av diverse mediciner har varit övergående och i form av illamående, yrsel och/eller matthet och har det inte gått över eller om det har påverkat mig allt för mycket så har jag fått testa nya mediciner.

ApanAnn
10/25/17, 12:28 AM
#2

Ge Humira! Funkar det bra på henne så får hon ett nytt liv och slipper kanske bestående men. Sjukdomen i sig har fruktansvärda biverkningar, tänk på det! Och det är aldrig bra att läsa alla läskiga biverkningar, för läkemedelsföretagen måste slriva med allt som nånsin hänt någon så listan låter otäck även om de hemskaste biverkningarna är mindre än en på miljonen. Cancer är superdupersällsynt som biverkan. De flesta får knappt några biverkningar alls förutom att sticket såklart kan göra lite ont. Hade jag fått välja som barn så hade jag tagit Humira utan att blinka, men det var inte uppfunnet ännu. Istället har jag förstörda leder som aldrig går att laga helt.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Upp till toppen
Annons: