Annons:
Etikettallmänt
Läst 2655 ggr
Ribessa
4/10/17, 1:03 PM

Svullnad i ländrygg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har nu under en längre tid (i flera flera år, jag är 22 nu) haft värkande leder, ont i fingrar osv osv. Jag började söka hjälp för detta i augusti 2016 pga att jag märkte att i samband med mina smärtskov (som kommer ca 1,5mån emellan) så har jag fått en knöl i ländryggen. Den mindskar/nästan försvinner vid mindre ont, då jag inte har en smärtperiod och blir större då jag har en smärtperiod. 

Jag själv misstänker någon form av reumatism pga mina ledsmärtor som kommer i skov - men ingen läkare hittills har kunnat säga något om knölen. Läkarna rycker på axlarna om både mina smärtor och knölen. Jag har fått höra att den är en fettklump????? Säkert… Som växer och mindskas beroende på smärta… Jag ville bara kolla med er här ifall någon har stött på något liknande tidigare?

Svårt att fånga på bild.. Dessa två är från i somras. Har kunnat vara större än på bilden.

Annons:
Ribessa
4/10/17, 1:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hoppsan. Såg att ena bilden hamnade upp och ner?????

Ribessa
4/10/17, 1:05 PM
#2

Den vägrar att hamna åt rätt håll? …. 🤔

Linjen
5/29/17, 6:00 PM
#3

Gör den ont om du trycker på den? Det skulle kunna vara en muskel som blir inflammerad kanske. Du spänner dig kanske när du har ont i lederna och då blir kanske muskeln överbelastad och svullen och öm. Bara en gissning alltså. Jag hade ont i ryggen för ett tag sedan och då hade jag flera muskler som var svullna kring axeln.

Ribessa
6/1/17, 10:45 PM
#4

#3 Nej det gör inte ont, men är obehagligt. Känns kuddigt, som om det vore vätska.

A
8/25/22, 8:10 PM
#5

Hej såg detta inlägg och har exakt samma problem och haft det länge. Allt du beskrivit med läkar besök är identiska. Jag undrar om du har fått hjälp och kommit fram till vad det kan vara.

Mia-45
9/7/22, 1:05 PM
#6

Du har inte diskbråck? Då kan detta bilda en knöl pga inflammation just där.

Annons:
Upp till toppen
Annons: