Annons:
Etikettallmänt
Läst 2336 ggr
Eda
1/12/17, 6:19 PM

Åkpåsar, fotsackar, täckbyxor & knävärmare

Nu när vintern har kommit kan det vara skönt att ha något varmt om benen, speciellt om man är rullstolsburen och stillasittande. 130 000 personer i Sverige använder rullstol (statistik från funka.com), hur många av dessa som är reumatiker vet jag inte.

I min textilochtips-blogg har jag gjort ett inlägg om värmande benplagg.
Se: Åkpåsar och andra värmande plagg för benen – länkar till butiker

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
6/3/17, 9:21 AM
#1

När det gäller kläder för rullstolsburna kan jag meddela att Lindströms konfektion upphör till nyår och att allt nu reas ut. 

I sortimentet finns bl.a.: benfiltar, byxor, caper, förkläden, haklappar/salivskydd, omlottkjol, pyamasoveraller, tröjor, tygstövlar, vantar, halsdukar, mössor, jackor och åkpåsar. 

Hemsida se: www.049023800.se

(Likaså har IZ Collection upphört i år)

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
10/11/17, 6:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#2

Foton: Klädvalets hemsida
Nu till hösten kanske man behöver nya regnplagg! 
Inlägget om regnkläder för rullstolsanvändare uppdaterade jag nyligen i min textilblogg. Där står om var man kan köpa lättpåsatta regnplagg för barn och vuxna rullstolsanvändare samt skydd för Joystick, händer och styre samt paraply för rullstol. 
Se vidare:
https://textilochtips.wordpress.com/2013/02/14/regnklader-for-rullstolsanvandare/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: