Annons:
Etikettmediciner-och-behandling
Läst 4758 ggr
Emma_95
2017-01-05 10:45

Plaquenil

Hej! Jag äter Plaquenil och har gjort det i ca 2,5 månader, och nu de senaste dagarna har jag mått illa i princip hela tiden och har ont i magen, känner mig uppkörd osv. Är det någon som har koll på om man kan känna biverkningar så här långt efter man började ta medicinen? Har inte känt något alls sedan precis när jag började med den. Tacksam för svar!

Annons:
ApanAnn
2017-01-05 11:40
#1

Det kan komma sena biverkningar på vissa mediciner, så ta kontakt med läkaren som skrivit ut medicinen för att höra vad de säger.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

birgitha
2017-01-05 17:09
#2

Eller fråga apoteket. De vet många gånger mer än vad doktorerna gör. Tråkigt om det är biverkningar. Det är en potent medicin. Har själv använt Plaquenil under många år och klarat det utmärkt utan biverkningar. Tar Omeprazol också som skydd för magen.

ApanAnn
2017-01-07 19:27
#3

Apoteket kommer i såna fall att hänvisa till läkare om de vet vad de håller på med. Det kan behövas provtagning för att kolla vad det är som spökar och att dosen ligger rätt. Hur ofta går du på provtagning?

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Sofia Palm
2017-01-21 13:59
#4

Jag äter också Plaquenil sedan i maj 2016 och har sedan i november 2016 känt av magen på samma sätt som du beskriver. Jag brukar inte känna så, så jag misstänker biverkning. Jag tycker dock att fördelarna överväger än så länge för jag har mått väldigt bra i kroppen sedan i höstas.

Upp till toppen
Annons: