Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 2030 ggr
Eda
2016-12-19 18:00

Förhöjning av befintliga stolar, soffor & sängar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Foton: Euforias hemsida

Tips på hur man förhöjer befintliga stolar, soffor, bord & sängar har jag skrivit om i min blogg redan för tre år sedan, men när jag uppdaterade inlägget häromdan var det många länkar som kom till ”sidan kan inte visas” beroende att en del butiker har bytt sidor, modeller, slutat sälja förhöjningar m.m., men nu skall sidan fungera förhoppningsvis åtminstone ett tag framåt.  

Ett tips är att före eventuella inköp av förhöjningar till stolar, soffor, bord och sängar kontrollera med din vårdcentral om du gratis eller mot en mindre summa kan få låna dessa! (Samma regler gäller inte för olika orter i Sverige!) Om du kommer i kontakt med arbetsterapeut brukar de kunna ge råd och hjälp med förslag på lämpliga förhöjningar.  

OBS! Jag erhåller ingen provision eller ersättning från de butiker jag länkar till och butikerna har gett mig tillstånd att lägga ut deras bilder.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
2019-12-14 09:21
#1

Inlägget är nu åter uppdaterat. 
https://handikapptips.wordpress.com/2013/11/27/forhojning-av-befintliga-sittmobler-bord-och-sangar/
(Detta inlägg, bekväma stolar som är lätta att komma i och ur samt vad som är bra med tyngdtäcken och hur man själv kan sy ett billigt sådant är de inlägg jag fått flest sökningar på).

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: