Annons:
Etikettövrigt-ot
Läst 2363 ggr
Eda
2016-10-29 09:56

Tips på snygga lättpåsatta blusar, jumprar m.m.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Jag har tidigare på reumatism iFokus skrivit om anpassade lättpåtagna överdelar för herrar, här kommer dito för damer. När det gäller bilderna här ovan är detta bara ett litet urval, mycket fler bilder finns i min blogg och ännu fler om man går till respektive butik.
Länkar till butikerna finns i min blogg, klicka här.

OBS! Jag erhåller ingen provision eller ersättning från de butiker jag skriver om och butikerna har gett mig tillstånd att lägga ut deras bilder som är från respektive butiks hemsida.
……………………………………………………………………

Rosa skjortblusen är från Silvert´s, den knäpps framifrån med magneter, den verkar mycket praktiskt, men får ej användas om man har Pacemaker. (Stör frekvensen).
……………………
Lamélinnet är från IZ Collection, den är extra vid för att vara bekväm om man sitter i rullstol, den har dragkedja fram, finns i guld & silver.
……………………
Sidenpcapen (pellerinen) är från Siden Selma, den finns i blått, svart, vitt, rött & mönstrat. Lättpåsatt genom att plagget kan träs över huvudet.
……………………
Den turkosa tröjan är från Klädvalet. Den knäpps bak på ryggen med tryckknappar, finns i flera färger. (Eftersom den knäpps i ryggen behöver den hjälp med påklädning).
…………………… 
Den ritade bilden är från Klädvalet, den visar hur knäppningen går till på föregående plagg.

……………………

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Eda
2017-08-12 22:55
#1

Klädfirman IZ COLLECTION som hade verkligt snygga anpassade kläder fick tidigare i år upphöra på grund av ekonomiska svårigheter.

Men vad jag nu senast läst om firmans grundare IZZY CAMILLERI (2017-08-02) så kommer hon och två av firmans mannekänger att starta ett samarbeta med Silvert´s firma som också säljer anpassade kläder.🌺

Se: https://www.facebook.com/IZadaptive/posts/10154677173257791

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
2017-09-27 10:54
#2

Jag fick just reda på att Silvert´s nu säljer snygga anpassade jeans med hennes design.
Se: https://www.silverts.com/show.php?search=izzy+Camilleri+

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Upp till toppen
Annons: