Annons:
Etikettövrigt-ot
Läst 1652 ggr
[Nascartjejen]1
10/18/16, 5:36 PM

Jätte kalla händer och bleka på ovansidan

Hej igår var jag hos läkaren och kolla mina händer som jag har ont i. Men han kunde inte svara på vad det beror på inga prover visa på reumatism. Men när jag sa att jag blir lätt kall om händerna så sa han att han trodde jag hade nå liknade Raynauds fenomen. Då mina händer blir bleka och och kalla . Vad kan man göra åt det nån som vet?

Annons:
vallhund
10/18/16, 5:56 PM
#1

El (batteri) uppvärmda vantar. Kolla också https://sv.wikipedia.org/wiki/Karpaltunnelsyndrom

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Nascartjejen]1
10/18/16, 6:05 PM
#2

Okej finns det nåt som man kan ha på händerna inomhus ? Läkaren sa nåt om Karpaltunnelsyndrom Med men saken är den att jag ofta får ont på ovansidan händerna och handlederna

vallhund
10/18/16, 6:11 PM
#3

Innan jag opererades använde jag skena för att lindra smärtan. Kolla med din VC om de kan remittera dig till en arbetsterapeut som kan utforma individuella skenor till dig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Nascartjejen]1
10/18/16, 6:50 PM
#4

Okej jag ska vänta på utredningen på neurolog centret på sjukhuset se vad dom säger och kommer fram till. Ska kolla efter trogvantar imorgon som jag ska ha inne.

Tycko
11/1/16, 2:32 PM
#5

Vet inte hur likt det är men jag hade problem med kalla, vita fingrar. 

Problemen försvann efter ryggbehandling av en kiropraktor så åtminstone mina besvär med kalla händer berodde något i ryggen som påverkade cirkulation och/eller nervsignaler till händerna.

Läkarna hade inte kunnat hitta någon lösning och ville sen inte heller tro på att kiropraktik hade fixat det!

[Nascartjejen]1
11/2/16, 7:57 AM
#6

Okej. Min läkare sa att jag hade nå liknande raynauds fenomen. När jag berätta att dom ofta blir kalla

Annons:
Emma44
11/19/16, 10:40 PM
#7

Hej, vet inte om detta fortfarande kan vara till någon hjälp.. Men medans jag utreddes för reumatism så hamnade jag i en liknande situation. Min läkare frågade om jag brukar ha kalla och blå/vita händer ofta. Vilket jag ofta har ( du skulle bara veta hur många det är som har kommenterat över det). Oavsett så började han tänka i liknande banor. Men det visade sig att det inte alls hade med saken att göra och de har nu fastställt en helt annan diagnos.

ixtab
12/19/16, 7:30 PM
#8

puls värmare finns att köpa på ebay eller tradera. De är jätte bra när man är inne och har kalla händer.

🌺

Live long and prosper

Upp till toppen
Annons: