Annons:
Etikettmediciner-och-behandling
Läst 2729 ggr
[lillelull]
6/17/16, 9:03 PM

Någon som har erfarenhet av läkemedlet Cimzia?

Hej! 
Har fått diagnosen spondylartit för ett litet tag sen och gick på en kort kortison kur och ska nu börja med cimzia. 
Är både glad och nervös, skönt att få veta att jag äntligen kanske kan bli bättre samtidigt som jag ändå är nervös inför att börja med ett nytt läkemedel. 
Så om någon vill dela med sig, berätta, hur om ni har haft det under behandlingen eller efter, biverkningar?  ja allt möjligt!  🙂

Annons:
[Shettisar]
6/22/16, 9:31 AM
#1

Jag har tagit Cimzia i ca 2 år. Är helnöjd! Inga biverkningar och lederna håller sig värkfria.  Har bara positivt att säg om Cimzia. Tar själv en injektion varannan vecka.

Har ledgångs reumatism.

[lillelull]
6/23/16, 1:22 AM
#2

Så skönt att höra! 
Ska gå in och få min första på måndag! 
Håller tummarna att allt går bra. 
Tack!

[lillelull]
6/28/16, 11:54 PM
#3

Fick första sprutan igår och änsålänge har jag inte fått någon effekt eller biverkning ännu.
Håller tummarna för att jag blir bättre av det iaf. 🙂

FrökenFräs
7/9/16, 5:01 PM
#4

Cimzia är min fjärde tnf-hämmare. Efter tre sprutor märks det ingen skillnad men det kan ju ta upp till tre månader innan det blir något mer märkbart resultat. Inga biverkningar alls utöver mängder av blåmärken som ploppar upp överallt men det kan man ju lätt stå ut med. Hoppas att det kommer att funka bra för dig ☺

[lillelull]
7/11/16, 12:22 AM
#5

Jag har inte mått så bra nu de började den 5- 10 juli,  ont i magen, ont i kroppen, känns som jag har influensa.
 Undrar om det kan vara Cimzia som har gjort det?  Tog första den 26 e juni, ska ta den andra imorgon men nu känns det bara jobbigt eftersom jag mått så dåligt.
Vad har du provat för andra TNF hämmare och varför bytte du till Cimzia?
 ( du behöver ej svara om du inte vill såklart) 🙂

FrökenFräs
10/4/16, 12:09 AM
#6

Hej

Jag har inte tittat in här på evigheter och missat ditt svar, ledsen för det. 

 Humira - ingen effekt. Enbrel - marginell effekt. Remsima - fantastisk, höll inte alla sju veckorna men fyra, fem. Sen fick jag en allergisk reaktion och då får man inte fortsätta med just den medicinen. Surt. Och Cimzia då, det var ingen höjdare. Nu har de hoppat över till en annan medicinering som kallas IL17A-hämmare. Jag tänker att NU har de säkert hittat rätt :) Hoppas att det blev bättre med Cimzia för din del.

Annons:
[lillelull]
12/6/16, 2:53 AM
#7

Jag fick faktiskt byta till Humira för jag blev så dålig av Cimzia, nu hoppas jag bara att den hjälper!

Upp till toppen
Annons: