Annons:
Etikettmediciner-och-behandling
Läst 9810 ggr
loppan1
2010-10-31 15:17

Art Rosa, Omega 3

Är det någon som provat Art Rosa?

Funderar på att pröva det, det ska ju lindra ledvärk.

Har ju ännu ingen diagnos och lär nog inte få någon den närmsta tiden. Kanske värt att pröva för om jag skulle kunna få lindring av den så vore det ju guldvärt.

Ska ju inte vara någon fara att prova då det endast innehåller nypon.

Hur är det med Omega 3. Kan de hjälpa mot ledvärk. Har precis börjat med sådana kapslar men ska de innehålla Omega 6 också?

Annons:
Lill-Kisse
2010-10-31 19:39
#1

Nej, det har jag inte provat, utan har använt enkla receptfria smärtstillande tabletter med antiinflammatoriska egenskaper, på läkares inrådan. Det fungerade.

Omega 3 och 6 ska ju vara jättebra och finns i fet fisk, skaldjur, kött, mejeriprodukter, vegetabiliska oljor, nötter och frön. Allt detta tycker jag om, så när jag fick veta hur nyttigt det är, blev valet av mat ganska enkelt.

Vi får hoppas att de kapslar du köpt gör nytta, för de var väl ganska dyra. Det gäller att inte överdosera förstås. Googla och du kommer att finna mycket information.

loppan1
2010-10-31 21:19
#2

Art Rosan kostar runt 200 kr för två månader. Inte så dyrt om det funkar. Omega 3 äter jag bara för att jag är lite dålig på att äta fisk mkt pga att inte alla barnen i familjen är så förtjusta i det. Nötter och frön visste jag att det fanns omega i men inte de övriga livsmedlena. Mjölk är jag lite försiktig med då jag periodvis är överkänslig mot laktos.

Har även känslig mage mot värktabletter typ Ipren. Efter bara några dagar måste jag äta omeprazol. Så jag tänkte kanske att man skulle kunna prova naturmediciner som alternativ. Det är ju inte så billigt med receptfria värktabletter heller och kanske inte alltid så bra.

Men självklart om det är det enda som hjälper för att slippa lite utav smärtan så är det ett bra val.

Lill-Kisse
2010-11-01 23:38
#3

#2 Förstår att det är besvärligt när magen inte tål tabletter av typen Ipren. Det finns väl andra, som Apoteket bör kunna rekommendera, tycker jag. Men visst hoppas jag att Alta Rosa också är bra och kan hjälpa dig.

Om barnen inte gillar fisk just nu, bör de kunna lära sig. Barn har också nytta av de hälsoeffekter som fisk ger. Det finns många olika och kan lagas till på en massa olika sätt.

Jag kan undra hur jag skulle lärt mig tycka om fisk, om jag inte fått äta det som barn. Det var bara att äta den mat som ställdes fram på bordet. Allt förutsattes vara god mat. Härlig inställning faktiskt. Varför fungerar inte den metoden nu längre?

loppan1
2010-11-04 17:58
#4

Jag vet inte vad jag ska kunna äta för andra tabletter än typ Ipren, Voltaren för Alvedon och liknande  är helt verkningslösa, kan lika gärna stoppa i mig sockerpiller. Jag ger Art Rosa en chans, de är ju trots allt inte skadliga för varken mage eller lever.

Självklart får mina barn äta den mat som står på bordet. Men när jag har en tonåring som ALDRIG har ätit fisk varken hemma, dagis eller i skolan så blir det tyvärr så att det inte serveras fisk så ofta hemma som man bordeObestämd. Det serveras fisk i hans skola två gånger i veckan och han äter inte de dagarna. Tyvärr!

Jag har lärt mig att äta fisk när jag blev äldre så hoppet finns ju för honom också.

LKJB
2010-11-05 05:32
#5

Omega 3 är ett måste för mej! Min reuma läkare sa det, min

ögon läkare sa det…Bra för hyn, håret, hjärtat, ögonen, lederna, osv osv.

Bara att äta varje dag!

loppan1
2010-11-05 16:52
#6

#5. Då fortsätter jag med demFlört

Annons:
[SvenA]
2010-11-05 21:49
#7

När jag växte upp på 50 talet så fick vi alltid fiskleverolja även om vi åt fisk varje vecka

loppan1
2010-11-06 09:34
#8

#7. Fiskleverolja fick jag utav en lärare en gång. Fy vad det smakade urkRynkar på näsan. Nu är jag glad att det finns kapslar som man äterGlad.

[SvenA]
2010-11-06 11:13
#9

Så illa var väl inte smaken det går att späda ut den lite också

mahdigholami
2018-02-23 12:00
#10

Hej Lompan 1! Jag har precis likadana symtom som beskriver och jag har inte fått någon hjälp heller. När jag läste ditt inlägg gav det mig hopp och glädje. Jag skulle gärna vilja dela erfarenhet med? Hur gick det för dig? Vad kom de fram till?

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: