Annons:
Etikettallmänt
Läst 2254 ggr
[Malin28]
2017-07-07 19:42

Reumatism i släkten

Hej i min biologiska släkt går det mycket Reumatism. Och jag har själv värk i händerna och i vissa fingrar som kommer till och från. Har tagit prover för det men visa inte på nåt. Ska kolla upp till hösten igen om samma sak. Är nån som vet om man kan ha Reumatism utan att prover visar nåt?

Annons:
Aleya
2017-07-07 20:39
#1

Du har frågat om detta tidigare. Men läkaren har inte exempelvis karpaltunnel? Då du inte verkar ha ont på andra ställen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Malin28]
2017-07-07 20:54
#2

Okej förlåt. Det hitta dom inge heller. Jag kan vakna med Stel rygg och ibland har jag värk i tårna fötterna. Ber om ursäkt att jag fråga igen. Hoppas ingen blir besvärad av min fråga.

Linjen
2017-07-08 08:16
#3

Du verkar ha lite liknande problem som mig. Jag har också problem med just händerna men prover visar inget alls. Men läkaren sa att det inte är alltid det syns på proverna även om det är reumatism. En bekants mamma tog det fem år för innan de kunde se varför hon hade värk och det var reumatism hon hade. Jag ska få gå till en arbetsterapeut för att få hjälp med att hantera värken och kunna förebygga, kanske vore något för dig också? Blir det värre får jag gå tillbaka till vårdcentralen för en noggrannare utredning.

[Malin28]
2017-07-08 09:32
#4

Okej. Jag ska ta kontakt på med vårdcentralen igen efter sommaren och försöka få tid för ny undersökning.

Linjen
2017-07-08 09:43
#5

#4 jag gjorde en tråd för ett tag sedan här på forumet "symptom i händerna?" Jag fick väldigt bra svar av nypisina. Nypisinas svar kanske kan vara till hjälp för dig också att läsa om du vill. Svaren fick mig att flytta fokus från värken och inte oroa mig så mycket och jag tror att det hjälper en del faktiskt.

Upp till toppen
Annons: