Annons:
Etikettokänd-diagnos
Läst 1471 ggr
Lia
2016-05-26 15:21

Kan inte ens duscha

Jag har HMS, fibromyalgi och troligtvis Sjögrens (om det är mer vet jag inte). Så jag fick testa kortison i 3 veckor. Jag mådde inte 100 % bra, men det var enorm förbättring och jag kunde göra saker jag tidigare inte klarade, jag kunde duscha utan problem tex. Jag hade inte heller feber en enda gång under dessa veckor. Men det blev sämre när jag trappade ner och nu är det lika illa igen, om inte värre. För nu vet jag hur det kan kännas, och så ska jag ha det såhär. Jag är alltså 22 år, och undviker att duscha ordentligt i det längsta, utan tar främst snabbduschar, för när jag duschar ordentligt är resten av dagen förstörd. Jag ligger alltså till sängs nu och har gråtit i en halvtimme av alla smärtor. Och Alvedon är inte att snacka om, det hjälper inte. Jag är 22 år, och för varje år som går förlorar jag mer och mer av mig själv till värken. Jag har inget liv längre, för jag hindras varje gång jag vill göra något. Jag är livrädd inför dagen jag ska börja arbeta. Duschstol vore en lösning annars, men den skulle inte riktigt få plats i vårt lilla badrum. Jag är så trött på allt. Någon som har några tips? Främst ville jag skriva av mig om eländet, men tips tar jag gärna emot om ni har några.

Annons:
Maria
2016-05-26 15:26
#1

Jag har en liten duschpall i plast och det funkar jättebra för mig. Jag kommer inte ihåg vart jag köpte den men antingen på Rusta eller Claes Olsson tror jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lia
2016-05-26 15:31
#2

#1 Tack ska absolut kolla upp!

[Shettisar]
2016-05-27 20:28
#3

När jag fick min diagnos, så fick jag en del hjälpmedel.Bland annat en duschborste som var ställbar på flera sätt.Hör med din läkare om han kan skicka remiss för just hjälpmedel.

Lia
2016-05-27 21:11
#4

#3 Får göra det, tack!

Eda
2016-06-12 17:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Foto: Nordmed hemsida

Jag håller nu på med en serie om hygienartiklar i min handikapptips-blogg, jag har inte kommit till dusch och bad än, men jag vet att Nordmed har en fällbar duschstol som man fäster i väggen och en hopfällbar på hjul. De kan vara bra om man har ont om plats, de är dock inte så billiga. Se: http://nordmed.se/?s=duschstol&post_type=product

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Lia
2016-06-12 18:44
#6

Tack! Jag ska se först vad jag kan få för hjälp av vården :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: