Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1628 ggr
Gahich
2015-11-18 14:37

Tunga lyft med resväska

Hej!

Jag läser till designingenjör på högskolan och går just nu en kurs i produktutveckling. Har bestämt mig för att utveckla en lösning som gör att man slipper alla de tunga lyft man måste göra med sin resväska när man är ute och reser.

Jag är inte så insatt inom reumatism och vilka typer av problem det kan leda till, men jag tror att ni kan komma med värdefull information kring ämnet ändå.

Exempel på vad jag menar är när man lyfter in sin väska i bilen/på tåget/ på bussen. Eller när resväskorna ska upp och ner på transportband i samband med säkerhetskontroller på flygplatser.

Den primära målgruppen är personer som har direkta problem med ryggen, som kan försvåra för tunga lyft. Personer som har ex. diskbråck, träningsskada, ryggskott, handikapp osv. Sedan finns det även personer som är svagare i kroppen, ex. äldre, där en lösning av detta problem kan underlätta.

Det skulle vara till stor hjälp om du som har problem med ryggen (eller annat handikapp som försvårar dessa tunga lyft) skulle vilja svara på några frågor inom ämnet. Skriv gärna vilken typ av problem/ handikapp du har Glad

  • _Reser du mycket? Hur reser du mest?
    _
  • _Vilken typ av resväska brukar du använda?
    _
  • _Vad gillar/ogillar du med resväskan/or?
    _
  • Vad är jobbigt/ problematiskt med att resa med mycket packning?
  • Har du upplevt problem med att väskan varit för tung? När?

Där är några frågor som jag hoppas kan leda in till en diskussion om ämnet kring att resa med mycket packning. Jag kommer gärna med följdfrågor Glad

/Sofia


Annons:
Upp till toppen
Annons: