Annons:
Etikettallmänt
Läst 2549 ggr
Makrtz
2015-09-24 20:12

Remsima (Bechterews)

Hej! 

Jag är ny här på sajten. är 24 år, har haft mer eller mindre värk i 8 år. För ungefär ett år sedan fick jag min diagnos. Började med Orudis Retard, efter ett tag visade sig att det inte var tillräckligt. Gick över till Enbrel spruta 1 gång i veckan. Det hjälpte, men jag klarade inte av det psykiskt så slutade efter ett tag då det tog över för mycket av mina tankar (3 dagar till spruta, två dagar, en… sen satt jag i flera timmar och försökte men tummen vägrade trycka). Nu får jag istället Remsima som dropp var åttonde vecka och jag tycker att det funkar bra. Har fått två behandlingar hittills. 

Jag undrar ifall det finns fler här inne som får remsima (eller någon annan biologisk medicin intravenöst) och hur ni upplever det? 

För ca en månad sedan började jag tappa hår. Jättemycket hår. Jag har försökt googla men får inte upp något om att det skulle bero på medicineringen. Någon som upplevt samma sak eller beror det helt enkelt på något annat?

Jag har även haft huvudvärk de senaste 10 dagarna, det kommer och går under dagen. Jag har nästan aldrig huvudvärk i vanliga fall så börjar bli lite orolig. Någon som upplevt att de fått huvudvärk som biverkning? 

Jag tycker det är svårt att prata med min läkare. Hon är ofta stressad och frånvarande och jag känner inte att jag får särskilt mycket stöd. 

Allt gott! Matilda

Annons:
Upp till toppen
Annons: