Annons:
Etikettövrigt-ot
Läst 1775 ggr
Eda
2015-09-16 15:13

Parasport vid reumatism

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har nu gjort ett inlägg i Rörelsehinder iFokus angående parasport. Men eftersom jag tror att många kan ha nytta av parasport även vid fibromyalgi, reumatism, neurologiska sjukdomar, för personer med synnedsättning och för anhöriga att veta lägger jag även in detta inlägg på dessa sajter.

På t.ex. Fibromyalgiförbundets hemsida kan man bl.a. läsa: ”Att träna kanske är något av det sista du känner för att göra när du har fibromyalgi, men det är faktiskt ett av de bästa sätten att minska smärtan.”  

I min blogg Handikapptips har jag gjort ett inlägg som handlar om parasport, d.v.s. idrottsaktiviteter vid funktionsnedsättning. Jag tror att det är jätteviktigt för såväl gammal som ung också om man är rullstolsburen, har synnedsättning eller har värk, om det är möjligt, att röra på sig.  

I mitt blogginlägg har jag listat vilka olika sorts parasporter som finns och hur man hittar platser var dessa kan utföras. Vidare finns där länkar till olika sportorganisationer, sportgrenar, hjälpmedel, tidskrifter och Facebooksidor om parasport samt var man kan söka bidrag till dessa aktiviteter.  

På bilderna ser ni paralympicmästaren och elitdrottarenHelene RipaFoto: Paulina Borg och

Alex Öhgrensvensk mästare i bordtennis för män i rullstol. 
Fotot taget på Hjultorgets hjälpmedelsmässa i Stockholm 2014-05-20 av Torbjörn S. 

Länk till mitt inlägg om parasport: PARASPORT (idrottsaktiviteter för personer med funktionsnedsättning)

Mina bloggar  Handikapptips och Textilochtips har referenswebbplatser på Facebook 

Gilla gärna och dela!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: