Annons:
Etikettallmänt
Läst 2085 ggr
FrökenFräs
2015-08-08 23:28

Akupunktur?

Är det någon här som har testat långtidsbehandling med akupunktur? Jag går på Enbrel och tycker att det kanske blivit en så där 30 % förbättring jmf ed tidigare (eller den hemska Humira som inte fungerade alls) men det är ju rätt långt från *bra*.

Jag har testat akupunktur som kortsiktig smärtlindring tidigare när jag väntade barn och senare vid diskbråcket men det hade ingen bestående effekt. Fast just nu känner jag att jag är på nivån där allt kan vara värt att testa åtminstone någon period.

Om du hr bra erfarenheter av det här - eller något annat - och har ankyloserande spondylit och/eller perifer polyartrit kan du väl skriva en rad om det?

Annons:
birgitha
2015-08-09 12:48
#1

Jag är SLE:are och har testat akupunktur under två perioder. Tyvärr var det så att landstinget inte tillät mer än 10 behandlingar per omgång och värken kom tillbaka som ett skott efter varje kur. Akupunktur är ju endast smärtlindrande och det är väl gott nog men nu har jag gett upp och knaprar mina vanliga värktabletter.

Vill ändå säga: Lycka till! Du kanske kan få bättre bemötande.

FrökenFräs
2015-08-09 17:20
#2

Jag tänker att det kan det ju vara värt om det funkar ett litet tag i alla fall. Om det har bra effekt kanske man kan påverka vad reumatologen erbjuder, hos oss har ingen pratat om akupunktur hittills men jag tänkte att om det ger bra resultat så kanske de blir lite mer intresserade. Värt ett försök i alla fall :)

[Ruffsetuss]
2015-10-30 23:07
#3

För mig hjälpte Akupunkturen att kapa smärttopparna när jag var inne i ett Artros skov med extra allt . Det ger inte 100% smärtlindring men i kombination med medicin så kan man åtminstone stå ut.

Upp till toppen
Annons: