Annons:
Etikettallmänt
Läst 1612 ggr
Nettan4
2015-03-18 19:31

Remissvar

Fick idag svar från Caio Movement, skickade en egenremiss dit förra veckan, står i svaret att för en snabb och säker hantering ska jag söka på vårdcentralen och om de tror det är en inflammatorisk reumatisk sjukdom så ska de skicka remiss till dem. Blir så trött på allt, känner bara för att krypa ned under täcket och aldrig komma fram. Får ju inget gehör från våc och reumatologen i det landsting jag hör tar inte emot mig.

Annons:
nypisnina
2015-03-19 13:23
#1

Men det är ju inte klokt… Oftast så vet ju inte läkare på vårdcentral vad de ska kolla efter.
Fasen vad strävigt. Kan man ringa någon och ta reda på hur man går tillväga?
Varför finns möjligheten att skriva en egenremiss om ändå blir tillbakaskickad?

Nettan4
2015-03-19 19:05
#2

Exakt så jag känner med #1, vet inte hur man ska göra, kanske dags att söka privat och betala ur egen fick😟

nypisnina
2015-03-20 10:42
#3

Att man ska behöva känner jag?
Har betalat över 2000 kronor på min reumatism på läkarbesök och mediciner sen i november och har varit borta från jobbet så jag har förlorat över 3000 kronor - och det bara på karensdagarna sedan dess.
Nu har jag som tur är frikort igen så nu lättar det lite i plånboken.
Vad jag menar är att det är dyrt ändå även då jag inte har gått till privata kliniker.
Det är illa nog att man är sjuk, man ska orka ekonomiskt också. Blir så trött.
Men men, hoppas att du får hjälp genom en vårdcentral då, det måste ju gå att lösa det den vägen.
Kanske kan du ringa till en mottagning och höra dig för?
De på capio är väldigt gulliga. Har mestadels haft kontakt med halmstad och varberg men de är verkligen hjälpsamma.
Inte meningen att man inte ska få den hjälp som man är berättigad till.
Hua!
Har du mycket ont och så? Vet du om du har en diagnos eller är det det du ska kolla?

Nettan4
2015-03-20 11:23
#4

#3 Har inte någon klar diagnos utan har nog fått flertal olika diagnoser eller misstanke om något och även fått att man kan ha ont och man får lära sig leva med det. Värken finns konstant mer eller mindre, stelhet främst vid stillasittande eller efter natten, vaknar x flera pga värk ochsitter nu i de flesta leder, dock mår jag bättre när jag rör mig och arbetar så jobbar på ändå. Tänkte skicka tillbaka ett mail och ifrågasätta varför jag ska gå tillväga så, skickar ju inte remissen för att jag tycker det är kul.

nypisnina
2015-03-20 13:03
#5

Hur gammal är du? Du borde ju få en riktig utredning då om vad det kan vara så att du kan få rätt hjälp. Fy för att ha så ont.
"Lära sig leva med det" ??? Det är ju inte klokt! Fy attans!
Man ska inte behöva ha det så.

Nettan4
2015-03-20 13:31
#6

Är 38 år i år men detta har funnits sen tonåren men då bara i knäna och bara ibland😞

Annons:
nypisnina
2015-03-20 14:45
#7

Du kanske har samma som jag? Vilka diagnoser har du fått hittills?

Nettan4
2015-03-20 18:05
#8

Myofasciellt smärtsyndrom, b12-brist, sen/muskelfästinflammation, psoriasisartropati och så den om att man kan ha ont.

[Shettisar]
2015-03-23 08:05
#9

Prova Patient Ombuds mannen i ditt landsting.

Upp till toppen
Annons: