Annons:
Etikettskola-och-jobb
Läst 1799 ggr
[brinker]
2/22/15, 11:21 AM

Instabilt bäcken

Hej… igen.

Min kiropraktor gav mig "diagnosen" instabilt bäcken, vänstra sidan är väldigt svajjigt och leden är överrörlig. Har även muskelinflammation längst ländryggen och ev leden.

Håller just nu på med bålträning.
Han sa att jag kommer ha det hela livet men träningen avgör hur pass mycket smärta jag kommer ha. Just nu har jag 0 muskler som stabiliserar bäckenet. Han sa till och med att jag absolut inte får skaffa barn just nu. Antar det är allvarligt då.

Min fråga är, och jag grubblar mkt över detta just nu.
Jag jobbar som vårdbiträde inom äldreomsorgen, som jag är nu är jag chanslös att jobba och kommer falla ihop efter en dag, klarar knappt 1 tim promenad utan ren utmattning, smärtan kommer redan efter 20 minuter.

Är vården ett passande yrke om man har dessa "problemen"? Mer specifierat, inom äldreomsorgen?

Jag hade tänkt satsa på yrket, men jag vet att när jag jobbar har jag 0 energi till att träna, promenera osv, jag kommer hem, äter, sover, jobbar. Efter arbetsperioderna är jag helt utmattad och blir även ofta deprimerad.

Och nu då även detta med bäckenet.

Jag har 0 stöttning hemma, de tycker jag bara överdriver. Men om någon där ute som har samma "problem" ni vet hur j*vla ont det gör, vissa dagar går det inte äns att gå, vet inte hur ofta jag har gråtit av ren smärta.

Visst kan det bli bättre, jag jobbar hårt med träningen att det ska bli bra, för till sommaren har jag jobb inom äldreomsorgen och jag måste bli stark till dess!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Nettan4
2/23/15, 8:03 PM
#2