Annons:
Etikettbarnreumatism
Läst 1759 ggr
[Lollo 97]
11/19/14, 3:07 PM

Reumatism

Hej, jag är en 12 årig tjej som just nu är lite orolig. Jag har alltid värk  i lederna, ibland är det lite ibland gör värker det så jag mår ila. Jag har mest ont i fingrarna och handlederna. Knogarna är lite lätt blåa och svullna.  Mina armbågar ger ifrån säg ganska höga "knakande" ljud när ibland.

Så min fråga är nu, kan jag ha reumatism?    Ska till doktorn för att kolla upp det igen. Var hos doktorn för ca 1-2 år sedan för då hade jag också värk men doktorn trodde det var en stukning för jag hade slagit i handen några månader tidigare.

Tror heller inte att det är växtvärk.

Annons:
Bjallstal
11/21/14, 8:14 PM
#1

Lita alltid på din magkänsla! Chansen finns och det låter troligt att du har drabbats av någon typ av reumatism. Stå på dig när du är hos läkaren, be om blodprover för RA-faktor, skelettröntgen samt Magnetröntgen om du kan. Man kan ha reumatism utan att det syns på blodprover och vanlig skelettröntgen, det har jag. Jag insjuknade för 5,5 år sedan när jag var sjutton. Men fick inte reumatisk diagnos för än förra sommaren. Blev runt skickar till sjukgymnaster, ortopeder, mfl innan jag till slut via ett akutenbesök fick en MR tid och sedan en remiss till Reumatologen. Vill du prata eller fråga något så skicka ett meddelande, är inte så många som är aktiva just här, men jag finns i alla fall :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

lightseeker
12/18/14, 10:54 PM
#2

Om man är överrörlig men har dina symtom så kan det vara "Ehlers Danlos Syndrom", ifall du inte har fått diagnos ännu

[Lollo 97]
12/19/14, 10:59 AM
#3

Tror inte jag är överrörlig. :)

Upp till toppen
Annons: