Annons:
Etiketthjälpmedel
Läst 1522 ggr
Lill-Kisse
2014-10-15 11:36

Stöd kring knän

Mina angripna knän är väldigt svaga och instabila. Därför vill jag prova något stöd att sätta runt mina knän, så att jag vågar gå ut även i regnrusk och kommande snö. De får inte klämma så att det kan göra ont. Finns det något bra, som är reglerbart?

(Hoppas på detta i stället för rullator, som föreslagits.)

Annons:
Bjallstal
2014-10-21 11:15
#1

Jag fick knäskydd/stöd hos reumatologens sjukgymnast. Finns ingen sådan på din reumatolog som skulle kunna hjälpa dig?

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Lill-Kisse
2014-10-21 19:19
#2

#1 Det var en bra idé. Då ska jag fråga där. 
Du skrev "fick". Menar du att man kan få sådant gratis?
Hur ser ditt stöd ut? Har du bild?

Bjallstal
2014-10-21 19:26
#3

Jag fick dem och ett par skoinlägg. Mina är mjuka och bara att dra på. Inget speciellt, ska använda dem när jag springer eller står länge. Jobbar stående och när mina knän är dåliga är jag helt beroende av dem. Även om det inte så sådana som du kanske behöver så kan nog dem på reuma(arbetsterapeut / sjukgymnast) hjälpa dig :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
2014-10-21 19:27
#4

Vet inte riktigt vart jag har lagt dem sedan jag flyttade för några månader sedan, men är typ sådana man kan köpa i sportaffärer

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Upp till toppen
Annons: