Annons:
Etikettläkarbesök
Läst 2664 ggr
Crispig
2014-09-22 15:32

Test för reumatism (Handledsbesvär)

Hej, det är första gången jag är inne på den här sidan men jag undrar ifall någon av er ev. kan upplysa mig.

Min man har problem med båda handlederna och har fått göra blodtest på vårdcentralen. De säger att testet inte tyder på reumatism eller infektion men jag undrar om man verkligen kan utesluta det fullständigt med hjälp av ett blodtest?

Finns det ingen möjlighet att de är reumatiskt om inte det här blodtestet visar på det?

Mvh /Kim

Annons:
[Torpedtass]
2014-09-24 20:43
#1

Blodtest visar inte allt, en MR kan däremot vara på sin plats för att se inflammation. Mina blodprov visa inte någon tydlig inflammation men MR av ryggen visa att hela ländryggen och bäcken var angripet så att säga. Nu är också mina knän, handleder och käkleder angripna men blodproven visar ändå inte tydligt detta.

Bjallstal
2014-09-25 19:33
#2

Samma som ovanstående här. Alla blodprover är negativa, samt typ alla kontroller utom min MR.,
Började med bara axlarna, men har numer problem med knän, tår, fingrar, anklar, handleder, armbågar samt ryggen med. :(

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Raija Danielsson
2014-10-04 11:09
#3

gåt det att göra separata tester för axlar o handleder. hur går det till? jag har främst i handleder och vrister just nu. det hoppar omkrin  i koppsn  å mig. vet inte vad som är värst längre.

Upp till toppen
Annons: