Annons:
Etikettokänd-diagnos
Läst 1383 ggr
Nettan4
8/6/14, 8:12 PM

Frustrerad av olika diagnoser

Har i veckan varit på ny vårdcentral och träffat en ny doktor som man ska förklara allting igen för (mitt egna val), förklarar att min ledvärk blivit värre med åren och att det nu förutom i nedre regionen även sitter i handleder, fingrar och båda armbågarna. Hon kollade över lederna, lite slappt kan jag tycka då hon stod delvis med ryggen mot mig och visade hur jag skulle böja mig . Började även prata om min övervikt och att det kan vara det men samtidigt funderade hon på inflammation i senerna och ville göra ultraljud på knäna, sen min värk i händer/armbågar berodde på överansträngning men skulle testa att smörja med Voltaren gel morgon och kväll samt börja äta cymbalta för min värk, provtagning och återbesök om 6-8 veckor men fortfarande fundersam över att alla läkare säger olika:(

Annons:
Isira
8/10/14, 2:20 PM
#1

Alltid frustrerande att höra olika råd och olika läkare ger olika besked på hur man ska hantera olika symptom. Känner igen det och man vet inte alltid vilket man ska lyssna på och vad som är bäst. Ibland önskade man att de olika läkarna istället slog sina kloka huvud ihop och kom fram till något på så vis :) Hoppas alla undersökningar ger klarhet i något i alla fall. Det enda man vill ha ju när man mår dåligt är bra råd, hur man ska behandla på bästa sätt så man kan börja må bättre igen.  Hoppas det ordnar sig för dig.

Upp till toppen
Annons: