Annons:
Etikettokänd-diagnos
Läst 1654 ggr
ronbe
2014-06-26 17:28

Promenader trots värk i knän

Hej 
Tror ni att man förstör knäna mer om man promenerar mycket trots värk, och oftast mer värk dagen efter?
Lider av chondromalacia, möjligen begynnande artros (vet egentligen inte skillnaden), sprickor i brosk. Ja det finns i alla fall ingen konditionskrävande idrott jag kan utföra utan att få ont i knän, fötter eller höfter. Gäller även cykling, crosstrainer, längdskidor.
Detta har jag haft problem med i snart 4 år, är 34 nu. Har så svårt att låta bli att vara ute i naturen och gå, men jag vill ju heller inte ha utslitna knäleder när jag är 40.
Och ja, jag har besökt 20 talet sjukgymnaster, flera naprapater, flera läkare, ortopder, reumatologer, ja you name it, de senaste åren, så jag känner att jag står själv nu.
Ligger ingen idrottskada bakom detta utan är nog en allmän förslitning av kroppen tyvärr, kanske pga felställning i bäcken/höft. Har fått många olika bud, men ingen direkt åtgärd som hjälpt-

Annons:
Linda89
2014-06-26 17:36
#1

 Min moster som knappt kunde gå ut med hunden äter nu grönläppadmussla ( GLYC tror jag den hette) och hon säger att det gör att hon nu kan röra sig nästan som hon vill och så går hon till sjukgymnast.  Hon spelade handboll länge och slet ut höft och knän.  Hoppas det hjälper dig oxå!

Nettan4
2014-06-26 18:05
#2

Har själv bland annat besvär med knäna (chondromalacia sa en läkare för ca 18 år sen) samma besvär som du med att det blir förvärrat efter aktivitet men för 1,5 år sen skaffade vi hund och är nu ute dagligen och dessa dagliga promenader gör gott och nu för tiden blir det inte förvärrat efter promenad.

AnnaFagerell
2014-06-27 05:42
#3

Tvärt om. Rör på dig, det är jättebra.

Medarbetare på djurskydd.ifokus

Upp till toppen
Annons: