Annons:
Etiketts-l-e
Läst 4222 ggr
SLE/DLE mormor
2014-03-25 23:54

SLE/DLE

Nån mer än mig i detta avlånga land som har dessa diagnoser?

SLE/DLE?

Fick SLE diagnositerat(ursäkta stavfel) 1995, o

DLE för 3 år sen 2011.

Mina läkare har berättat att vi är BARA 2 i Sverige,

så jag skulle väldigt gärna komma i kontakt med dig,

i o med att läkarna har tystnadsplikt o inte får ge ut info om namn eller nånting.

Hoppas du ser detta eller nån som känner dig.

Kram i natten

Annons:
birgitha
2014-03-26 16:44
#1

Hej Mormor!

En Farmor här med SLE-diagnos sedan 1982. Därefter Sjögrens och sedan Raynauds. Min SLE är ganska mild och har haft få organpåverkningar. Höga levervärden under en höst för många år sedan. Tillbaka till normala nu. Ögonproblem som tyvärr kvarstår.

DLE vet jag inte mycket om och skulle gärna vilja lära mig mer om den sjukdomen.

Inte mycket till svar - men ändå….

Kram från Birgitha

Tuffsan81
2014-05-04 09:20
#2

Jag har DLE och utreds just nu för SLE och sjögrens. Tyvärr så sitter min DLE i hårbotten och läkaren tror det kommer sluta med peruk, trots starka kortison preparat.

ingvar2014
2014-05-12 23:33
#3

Hej jag har fått diagnosen SLE och DLE, det finns en facebook grupp för detta där man kan få jättemycket stöd och info från andra. Jag är med i denna grupp :)

Lia
2014-05-12 23:36
#4

Ja, jag har träffat fler än två som har DLE, så det kan inte stämma att det endast skulle vara du och en till.

Isira
2014-08-10 14:27
#5

Min syster har SLE sen några år tillbaka och jag fick för bara någon vecka sen min SLE diagnos, efter väldigt lång kamp. Har förstått att det inte är en lätt diagnos att sätta och ja min kropp är väl knepig också tydligen så varit svårt att säga vad som felat. Mitt hade till sist satt sig i lung- och hjärtsäck och har nu äntligen efter all rädsla och frustration fått mer hjälp.  Tack för tipset om facebook gruppen ingvar :)

Emmats_
2014-12-07 18:03
#6

Jag är 15 år och jag diagnotiserades i början av året med SLE, det har varit ett ganska tufft år men med experthjälp från akademiska mår jag nu bättre

Annons:
Anita N
2014-12-18 11:39
#7

Det finns fem typer av lupus erythematosus: 

  • Systemisk lupus erythematosus (SLE)
  • Diskoid lupus erythematosus (Dle
  • Subakut kutan lupus erythematosus
  • Läkemedelsinducerad lupus erythematosus
  • Overlaptillstånden inkluderande mixed connective tissue disease (MCTD)

Så antingen har din läkare missuppfattat något eller så är han kanske inte uppdaterad.

Glad Skåning

Upp till toppen
Annons: