Annons:
Etikettreumatoid-artrit
Läst 2497 ggr
smurfelina_1
2013-09-24 13:12

RoActemra!

Hej,

Jag fick min första infusion förra onsdagen, o mådde ganska risigt efter några timmar efter jag hade fått infusionen.

Är det någon här som står på RoActemra? Enda sen jag fick medicinen är jag helt utslagen, förra veckan innan infusionen var jag rätt så pigg (får järn via infusion) o nu är det helt fruktansvärt, jag är så trött o så seg i kroppen, värk o ömmande leder. Jag sover på jobbet när jag har lunch för jag orkar inte vara vaken.

Någon som känner igen sig?

Det är så jobbigt att jobba när man mår såhär, försöka vara pigg o glad när man egentligen vill bara sova o inte alls vara glad.

// Sanna

Annons:
Vibeka
2014-12-06 02:34
#1

Usch låter verkligen inge vidare för dig. Jag har haft Roactemra i 3 år nu och mår bra på det men det är så individuellt vilken biologisk broms medicin man funkar på. Hoppas verkligen det vände för dig eller att du fick byta medicin. ❤️

lisinda
2014-12-15 19:48
#2

Jag har fått Roactemra i två år nu och i början var jag också jätte trött och seg efter den. Men nu funkar det hur bra som helst. Låt de tar lite tid så kroppen hinner vänja sig så hoppas vi på det bästa att det funkar för dig med! :D

Lev inte i då tiden eller framtiden, gör som hundarna och njut av nuet! http://bloggbybella.se/, https://www.facebook.com/starkreumatiker  medarbetare cockerspaniel ifokus   

Kaptai
2015-04-17 10:06
#3

Hej Smurfelina!  Har injicerat Humira i 9 år först med Metotrexat, som jag blev allergisk emot därefter endast Humira var 11 dag, men eftersom effekten avtog med tid fick jag prova RoActemra. Första injiceringen kände lite allergiska reaktioner men antog det är ovanan. Den andra injektionen slog ut mig helt. Ingen ork, kroppen brann. först förhöjt blodtryck sedan sjönk det till livsfarlig nivå. Ingen mer injektion för mig. Om du inte har provat Humira så nämn det för din läkare det hjälpte mig från invalidstatus till fullt fungerande på ca. 2 månader. Det enda felet med Humira, dyrt ca. 5500:- per injektion. Men det går på högkostnadsskyddet.

Lycka till!

Annicka Ekman
2015-05-02 09:28
#4

Jag har också precis påbörjat RoActemra. Gav mig själv den andra sprutan i förrgår och är totalt utslagen nu. Förkylningssymtom och värk till tusen. Vad jag har förstått är det bara att bita ihop och vänta ut det…

Upp till toppen
Annons: