Annons:
Etikettmediciner-och-behandling
Läst 17304 ggr
Lill-Kisse
3/29/09, 11:16 PM

Naturläkemedel o kosttillskott

Är det känt att naturläkemedel eller kosttillskott lindrar någon typ av reumatism och i så fall vilken/vilka? Det vore intressant att ta del av olika erfarenheter om det.

Annons:
MarHai
3/30/09, 12:15 AM
#1

Jag vet att det finns någon nypontablett som ska vara bra för de med ledproblem och liknande. Ska försöka hitta det.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Lill-Kisse
4/1/09, 11:12 PM
#2

Jaså den! Det är "LitoMove", som innehåller strandnyponpulver och säljs i hälsokostbutiker. Den påstås innehålla GOPO. Vad det är och vilken verkan den har, skulle vara intressant att få veta. Har någon provat den?

MarHai
4/1/09, 11:37 PM
#3

Jag har inte provat den själv, men hört mycket bra om de. Säkert värd att prova! Om jag kommer ihåg det så ska jag köpa den nästa gång jag är inne i en sån affär.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Lill-Kisse
4/1/09, 11:47 PM
#4

Prova och prova? Man måste väl först ta reda på vilken typ av besvär detta pulver anses lindra, vad det tillför eller tar bort? Reumatiska åkommor är så olika att experiment verkar farligt. Det är en himla skillnad på artrit och artros bara för att ta ett exempel.

Därför undrar jag om någon har erfarenhet redan - inte om nån vill ställa upp som försöksperson. Vad är det för bra saker du MarHai har hört berättas?

MarHai
4/1/09, 11:50 PM
#5

Det enda jag har hört är att det lindrar ledproblem. Har bara hört det ryktesvägar, har ingen erfarenhet av det.
Skulle själv också vilja veta mer om detta.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

MarHai
4/1/09, 11:51 PM
#6

Hittade detta när jag sökte: Lito Move

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Annons:
Rita-S
4/3/09, 8:54 AM
#7

Sen är det nästan nödvändig att kolla med sin läkare så inte läkemedlet från hälsokosten krockar med nåt av det andra man äter. Vissa kan ju göra det.

Helaflex är nånting som fungerar jättebra mot artros för riktig många, den innehåller djävulsrot, men vad jag har fattat är det även många reumatikers jag känner hemma i norge som tar djävulsrot och får lindring från denna från sin ledreumatism med. Jag vet inte riktig varför, så innsatt är jag inte i det, men det är vad dom har berättat för mig iaf. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Lill-Kisse
5/5/09, 1:27 AM
#8

Vad är djävulsrot?

kakan71
5/21/09, 1:48 AM
#9

Har gikt och har provat Svenskdroppar som jag tycker hjälper.

Zabbio
11/8/11, 11:08 PM
#10

Helnypon pulver som kost-tillskott ska kunna hjälpa.

Äter det själv som just kosttillskott (med visst hopp om att det ska hjälpa ryggvärken). Billigare än att köpa tabletter (om man andlar online). Lär ha hjälpt väldigt många hundar med artros och liknande. I vilket fall innehåller det mycket antioxidanter, vitaminer och liknande som kroppen kan ta upp (det är bara torkade och malda hela nypon) och ämnena kommer tillsammans med sina naturliga bärare och omgivande ämnen, istället för koncentrat.

Har svårt att tro att det krockar med något läkemedel, men man vet väl aldrig..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[KinaSylejmani]
1/29/12, 5:14 PM
#11

Jag har knäartros och tycker att nyponpuler (litomove) fungerar för mig. Det finns både i pulver- och kapselform. Jag upplever att jag blir mer rörlig och får mindre ont. Jag har även testat Artrox men det fungerar inte på mig. Min mage far väldigt illa av Artrox (ändå har jag en "bra mage"). Visst får jag ta värktabletter ibland för min knäartros om värken blir för övermäktig men nyponpulvret är jag nöjd med, då det funkar för mig.

AnnaLundin
1/31/12, 3:55 PM
#12

Nypon och djävulsklo har antiinflammatoriska egenskaper och bör nog inte användas tillsammans med NSAID-preparat, av samma skäl som man inte ska kombinera flera NSAID…

Artrox och liknande - glukosaminpreparat - hjälper väl om man har ledbroskförslitningar, skulle jag tro.

Det gäller att vara väl påläst om man vill kombinera läkemedel med naturpreparat, för det är inte nödvändigtvis ofarligt bara för att det inte har fått en läkemedelsstämpel.

[KinaSylejmani]
1/31/12, 8:31 PM
#13

Självklart skall man inte kombinera "hur som helst" men om till exempel nyponkapslarna tagit slut och jag har väldigt ont så tar jag en värktablett.

Annons:
Upp till toppen
Annons: